10-10-14

Ångest över mitt "hets ätande",  när ska jag sluta små äta ständigt? Varför kan man inte bara lägga av? Gymmer har jag inte bestökt på evigheter och mitt dåliga samvete har hälsat på mig nu. Jag har testat GI jag har testat att sluta äta mat och bara äta gott men njae, det funkar verkligen inte för mig. Det funkar inte i längden helt enkelt. Nu låter jag säkert som världens tjockis.

Men vi ungdomar eller iaf (jag) käkar seriöst för mycket skit, samtidigt all alkohol man får i som om helgerna. Kroppen tar jävligt mycket stryk faktiskt. Men jag blir helt enkelt inte av med sötsuget och jag behöver ändå få i mig bra med näring. Så jag ska testa på smoothie diet. Det är både gott, nyttigt och bra. Vi får se hur länge detta håller, men man kan ju alltid testa.

Jag hittade några nyttiga och goda smoothies på Dennis Ms blogg.

Blåbärs smoothie
Ingredienser:

- 2 dl frysta blåbär och lingon (blandat är godast)
- 1/2 krm malen kardemumma
- 1 tsk linfrön
- 1/2 banan (om man tycker att det är gott)
- 1 tsk honung

Bär smoothie
Ingredienser:
- 2 dl Havredryck Plus
- 1 banan
- 1 msk havrekli
- 1,5 dl blandning av hallon, bär och jordgubbar
- 1 tsk honung

Hälso smoothie
Ingredienser:
5 dl kärnfria vattenmelonbitar
1 msk honung
1 msk myntablad
2,5 dl citronyoghurt
1 krm kanel



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0