10-12-06


För er som kollar på nyheterna så kanske ni är medvetna om hajattackerna i Sharm el Sheikh där jag och Robin faktiskt kollat på resor. Klart man kanske blir lite fundersam & en aning rädd men min första tanke var faktiskt ; gött då kanske det blir fler billigare resor. Jag är inte personen som ligger i och badar när jag är utomlands, jag är sten fokuserad på solning så jag går ner och tar mig ett dopp sen går jag upp och lägger mig igen.

Det är väldigt mycket delade åsikter om Egypten, både bra och mindre bra men mest dåligt faktiskt. Finns det några läsare som kanske varit i egypten och kan berätta lite genom egen erfarenhet?

Kommentarer
Postat av: Emma lantz

Dålig mat! Vi hade all inclusive men inte hjälpte det den va sämst. Låg magdålig och spydde en hel kväll så är ni svåra på mat åk inte till egypten.

2010-12-06 @ 21:59:13
Postat av: josefine

Jag har bara bra erfarenheter av Egypten. Bodde nog på ett bra hotell, för det var riktigt bra mat och hotellet hade en egen strand och man var inom hotellområdet hela tiden, men det kändes inte "instängt" om du förstår. Det är ju slummigt i Egypten, det går ju inte att förneka men jag var i Sharm el sheik och just där runt mitt hotell så tyckte jag inte det var obehagligt slummigt och farligt. Så jag pratar bara positivt om egypten! :)

2010-12-07 @ 10:38:13
URL: http://nattstad.se/josefineeliasson
Postat av: Angelica Schärlin

Svar till Emma och Josefine : Tack för tippsen och jag tror att det lutar mot Egypten. Det känns som ett säkert val när det gäller värmen & det är det som lockar :) .

2010-12-09 @ 16:19:30
Postat av: L

Jag har varit i egypten 2 gånger ! väldigt bra att åka dit om man vill åka till ett varmt men endå billigt ställe nu på vintern. Dom har ingen bra shopping och ingen bra mat alls tycker jag iaf! så man saknar maten hemma lite. åk till ett ställe där dom har fint hav ! egypten e känd för sitt fina snorkelhav :)de har myyycket coola och fina fiskar !! d va helt otroligt :D kunde snorkla hela dan haha. de som jobbar på markanderna kan va lite jobbiga också.

haha taxi e så jobbigt där med.. de tutar hela tiden ! men det e sjukt fina hotell och härliga poolar och ah :) finns mycket o se i egypten också :) och sjäälvklart e det varmt o gött :D alltid sol och 35 grader när jag vart där !

2010-12-09 @ 17:35:15
Postat av: Emelie

Hej. Jag skall åka till Egypten nu den 5 januari med min pojkvän och längtar jätte mycket! Kan berätta efteråt hur det var (om ni inte tänkt åka innan) men har goda förväntningar!

2010-12-09 @ 20:09:00
URL: http://emelieskold.blogg.se/
Postat av: Angelica Schärlin

Svar till Emelie och L : Tack ännu en gång för alla tipps och råd. Jag tror Egypten blir skit bra faktiskt trots alla hajar.

Åker vi till egypten så åker vi den 2 Januari, kanske hamnar vi på samma ställe isåfall Emelie ;) .

2010-12-09 @ 22:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0