11-02-14



Kvällens middag.
Efterätten som jag och Robin ska göra ikväll visade jag ju i ett tidigare inlägg. Tänkte tippsa om middagen också som jag tycker låter fruktansvärt gott. Pasta med rostad vitlök och karl johan creme fraiche. Du kan självklart använda vanlig pasta om du vill det och jag och Robin kommer nog lägga i lite kycklig eller annat kött för att göra det lite matigare.

Ingredienser

4 port

300 g fullkornspasta, t ex penne
8 vitlöksklyftor
1 msk Arla® smör
100 g bladspenat
2 dl Arla Köket® crème fraiche gourmet karljohan, timjan, citron
salt
svartpeppar
1 dl Kvibille® Svecia riven

Gör så här

Koka pastan enligt anvisning på förpackningen. Skala och skiva vitlöken. Fräs den i smör några minuter och blanda ner spenaten mot slutet. Häll av pastan och lägg tillbaka den i kastrullen. Blanda ner crème fraiche, vitlök och spenat. Rör om och låt det bli varmt. Tillsätt ev lite vatten. Smaka av med salt och peppar. Strö över riven ost vid servering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0