11-02-14



Är det något jag lärt mig så är det att man inte ska skjuta fram saker och ting.
Jag lär mig fortfarande faktiskt för det är väldigt lätt att hamna i en lat vana då man egentligen kan göra lite nytta. Jag är extra bra på detta när det gäller skolarbeten. Det är först nu det tredje och sista året som jag börjat lämna in arbeten i tid och sätter upp mål för när det ska vara färdigt. Men ibland kommer dagar då jag bara vill lägga mig framför tvn och inte ens försöka plugga fastän jag har ett prov dagen efter.

Vi alla har en lat sida, man orkar inte alltid med, det är lätt att skjuta upp saker. Men du kommer ångra när du har tusen saker som bara ligger där och trycker på. Då kommer stressen och ångesten över att du inte gjorde det i tid. Finn orken, hitta energin för den finns där innerts inne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0