10-09-21


Nu sitter jag hemma hos Robin och har nyss gjort varma mackor. Efter att robin blev färdig med sina så gick brandlarmet på, ja hans mackor va rätt svarta. Nu ska vi kolla på film och bara ha en mysig kväll.

Måste även tilläga att jag är riktigt trött på allt som har med politik att göra just nu. Jag köpte aftonbladet som (BARA) bestod av politik och om valet. För att stå för min egna åsikt så kunde valet inte gå bättre, jag är sten nöjd. Och snacket kring SD gör mig så fasansfullt trött i huvudet. Det har aldrig tidigare funnits ett parti av något slag som har tagit upp invandrar frågan och just den frågan är ett stort problem vi har i Sverige. Men så fort man pratar om just den frågan så är man rasist. NEJ DET ÄR MAN INTE.

Hade något av alla partier vi har gjort något åt saken och gjort en förändring kring denna fråga, så hade ett parti som SD ALDRIG kommit in i riksdagen, det säger ju sig självt. En del av svenska folket har helt enkelt tröttnat på situatonen och då är SD en självklar lösning för dessa människor eftersom alla andra partier gömmer sig för den frågan. Kommer det inte ske en förändring på dessa 4åren så kommer SD växa sig ännu större, det är dags för restrerande partier att sluta vara så otroligt fega och ta tag i saken fattar dom inte det? Så frågan hur kunde detta hända känns rätt dum, för jag tycker det verkar rätt uppenbart. Folket gjorde en protest röstning, gör något åt saken nu.

Och nej, jag röstade inte på SD och nej jag är inte rasist för att jag pratar om denna frågan jag har bara en åsikt.




Kommentarer
Postat av: sessa

Anledningen till att det är så mycket snack om SD, är för att det ÄR sjukt att man är emot deras fråga om invandringen... vi bor alla på den här planeten, Vad hade man själv gjort om man bodde i ett land där man blev stenad, förtryckt eller levde under omständigheter med krig? Jo.. försökt fly, få det bättre, skaffa hjälp. Vill vi inte hjälpa dessa människor? invandringen har BILDAT Sverige!



+ att SD står för så mycket mer, dom är emot homosexuella, dom kommer inte få gifta sig.. Man får inte adoptera barn utanför Europa. Så ja det är sjukt att man inte tkr det är sjukt att SD är med i riksdagen.. Dom har 20 mandat, Socialdemokraterna 153 mandat.. Moderaterna 172.. vid omröstning vinner SD och S tsm med 1 röst. Ser inte ljust ut för Sverige dom kommande fyra åren... Min åsikt :)

2010-09-21 @ 18:11:10
Postat av: Angelica schärlin

Svar till Sessa: Självklart hade jag också flytt, men jag tycker inte att det är rätt att ta in mer än vad vi klarar av. Idag finns det ju hundratals invandrare som inte får den hjälp dom behöver i Sverige & då har jag svårt att förstå varför dom (just nu) ska öka invandringen. Hjälp dom människorna som behöver hjälpen just nu och ta in fler isåfall när vi kan ta väl hand om dom också.



Jag säger bara att om något av dom andra partierna hade gjort något åt invandrar frågan, iaf kunnat diskutera om det och på något sätt förbättrat det problemet på ett bra sätt så hade inte SD behövt vara med i riksdagen och dom hade verkligen inte fått så mycket röster som dom fick. Jag tycker det är svin tråkigt att det ska behöva gå så långt och att ett sånt parti ska behöva bildas iöverhuvudtaget. Så därför hoppas jag av hela mitt hjärta att något annat parti kan ta upp den frågan.

2010-09-21 @ 20:37:04
Postat av: Michaela

håller med dig angelica till 100% - kunde inte sagt det bättre själv :)

2010-09-21 @ 22:04:42
Postat av: Holmba

Bra skrivit angelica!

2010-09-22 @ 09:51:41
Postat av: Klara

Angelica, problemet ligger inte i invandringen utan hur vi hanterar den när dom väl är här. Det är på grund av alla miljonprogram , där ett är Angered till exempel, där man bestämde att man BARA skulle bygga en massa hyresrätter på samma ställe. Det är ju självklart att det är där alla invandrare samlas eftersom det är billigt? Man borde satsa på att hjälpa dem in i samhället och blanda bostadsbyggandet, hyresrätter bland villor och tvärt om.



Alla partier tar upp integrationsfrågan, så säg inte att de andra partierna inte ens tar upp den frågan. Det är bara SD som har valt att hantera frågan på sitt lilla egna sätt. SD tror på populism vilket handlar om att man kommer på en enkel lösning på ett svårt problem. De tycker att invandringen är ett problem och vill därför bara kasta ut dom. Och tro fan att dom är rasister, har du inte hört att dom har ändrat sig och bara vill köra ut muslimer nu? Diskriminering på hög nivå...



Dessutom kan man inte göra som du säger , hjälpa några just nu och fler senare. Folk behöver hjälp NU förstår du inte det? Man kan fan inte skicka tillbaka en människa som ber om hjälp, till ett land där det inte ens är säkert att gå på gatorna. Det är fan inte humant.

2010-09-22 @ 21:04:51
Postat av: Angelica Schärlin

Svar till Klara;

Jag hade först skrivit ett jätte långt svar på din kommentar. Men jag tog faktiskt bort den för jag orkar inte mer.

2010-09-22 @ 22:15:00
Postat av: Klara

Det handlar tyvärr inte om att välja var man vill bo, man hamnar där man får plats och har råd att bo. Det händer visst massa i den frågan, socialdemokraterna hade tänkt bygga 100.000 nya bostäder runtom i sverige om de hade vunnit, men nu styr ju moderaterna. Moderaterna vill inte att bostadsbolagen ska vara statliga, och därför kan de heller inte styra vad som byggs. Det är ju självklart att bostadsbolagen bygger det som de tjänar mest pengar på - villor!



Jo det gör dom visst! alla partier har en åsikt kring integrationsfrågan, sossarna t ex. vill räcka ut en hand till alla och det är vad deras integrationspolitik handlar om.



Jag säger inte att man är rasist om man snackar om invandrarfrågan, man är rasist om man vill köra ut muslimer, för att de är just muslimer.



Du nämnde tidigare att vi bara borde ta in så många vi klarar av, men sverige är ett jätterikt land så jag förstår inte varför vi inte skulle kunna dela med oss av våran rikedom?



demokrati, precis. därför säger jag också som jag tycker! det är inte så att jag attackerar dig angelica, verkligen inte! jag är bara väldigt nyfiken på vad du har att säga :)

2010-09-22 @ 22:22:26
Postat av: Klara

jag hann läsa och svara på det haha, men okej. jag var bara nyfiken på vad du hade att säga

2010-09-22 @ 22:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0