10-10-26

När jag gick mina första år på högstadiet var jag väldigt smal. Jag själv tänkte inte på det & såg det inte som något dåligt, det var ju bara sån jag var. Min kurva var normal trots att jag vägde under 40 kg. Jag åt som alla  andra tills jag blev mätt & jag kunde frossa i sötsaker och fet mat men ingenting gav skillnad på vågen, alla är vi ju olika. Jag var medveten om att jag var smal, men det var ingen som påpekade det som något dåligt.

På gymnasiet var jag nöjd med min kropp, jag kände mig normal stor och trivdes. Men det var också först då när jag började på gymnasiet då jag ständigt fick höra hur smal jag var & det var först då jag började uppleva det som något negativt och dåligt. Jag började mer eller mindre hets äta, visst jag behövde gå upp i vikt men inte på det sättet. Jag behövde gå upp på ett nyttigt och hälsosamt sätt men det är ju alltid "smidigast" att ta den lätta vägen. Jag gick nog upp 6-8 kg i bara ren fett, visst 6- 8 kg kanske inte är så mycket men det visade sig verkligen på kroppen. När jag ser tillbaka på mitt sätt att hantera det så ångrar jag mig något kopiöst.

Idag vill jag inte gå ner i vikt, mina 50 kg är inte mycket det heller. Men jag behöver gå upp i muskler, jag vill börja leva på ett nyttigt och hälsosamt sätt. För nu när jag kommit in i den onda cirkeln av fet mat och godsaker så är det fruktansvärt svårt att komma ur den. Man ska inte ta åt sig av vad andra säger, hur svårt det än är. För alla är vi olika, alla ser vi ut på olika sätt & så är det bara. Det absolut viktigaste är att man trivs med sig själv

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur fan ska folk trivas med sig själva när du sitter och skriver som du gör samt lägger upp bilder på dig med en kanonfin kropp?

2010-10-26 @ 16:44:30
Postat av: Angelica Schärlin

Svar till anonym: Om du läser lite nogare så skrev jag att jag gått upp 8 kg i ren fett vilket i mina ögon inte alls är bra, det är det de handlar om. Hade jag gått upp i muskler och genom nyttig mat så hade jag vart mer än nöjd. Jag skrev ingenting om att jag är missnöjd med min kropp idag, jag skrev att jag är missnöjd med hur jag hanterade andras åsikter och att jag idag inte kan byta min ovana. Jag skriver även att jag inte vill gå ner i vikt.. Bilderna la jag upp för att visa skillnaderna och skillnad är det.

2010-10-26 @ 21:48:19
Postat av: Anonym

Jag tycker att du har mycket finare kropp nu än vad du hade innan:) jätte fin kropp med kvinnliga kuror, men verkligen inte tjock så det ska va :D / Ewelina:)

2010-11-07 @ 18:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0