10-11-30

Allt som har med jobb att göra är nytt för mig. Jag hade mitt första sommarjobb nu 2010 och jag har nu mitt första riktiga jobb. Innan hade jag vant mig och trivts väldigt bra med att inte ha något jobb. Att komma hem till sängen efter skolan och egentligen inte göra någonting alls har tidigare passat utmärkt, nu i efterhand kan jag deffinitivt kalla mig själv lat vilket jag vet att jag egentligen är. Men nu har jag en helt annan syn kring detta.

Efter ett jobb pass får jag en känsla av att jag åstadkommit något bra. Istället för att ligga hemma och göra absolut ingenting så har jag tjänat ihop mina egna pengar som kommer göra det mycket lättare för mig i min vardag. I mina ögon spenderar jag min tid på något nyttigt och förnuftigt. Jag känner mig duktig och den känslan kan väl ingen förneka att den är underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0